YAPILAN ŞİKAYETLERDE SAĞLIK PERSONELİ AKLANDI
ADMiN
DİKKAT: Bu konu 10 yıl önce açılmış. İçerdiği bilgiler eskimiş olabilir!
Sağlık Bakanlığının, Hastanelerde kurduğu hasta hakları birimlerine yapılan başvurulara dair 2007 yılının ilk 7 ayındaki verilere göre, sağlık personeline yönelik şikayetlerin yüzde 87si personel lehine sonuçlandı. Sağlık Bakanlığı'nın verilerine göre Türkiye'de 2007'nin ilk 7 aylık rakamlarında Hasta Hakları Birimleri'ne gelen şikayetlerin yüzde 13'nde 'Hasta hakları ihlali var' kararı alınırken; İstanbul, Ankara ve İzmir ortalamalarında bu oran yüzde 11 olarak belirlendi. 2007'nin ilk 6 ayında Konya'da toplam 23 hastaneye gelen 292 şikayetin 261'i vatandaşın aleyhine sonuçlandı.

Hasta Hakları Birimi'ne gelen şikayetlerin büyük bir kısmının gerekçesinin ilgisizlik olduğunu belirten yetkililer, şikayetlerin temelinde doktor- hemşire ile hasta ve yakınları arasındaki karşılıklı anlaşılamama olduğunu ifade ediyor. 2007 yılının ilk 7 ayında Hasta Hakları Birimleri'ne yapılan 7 bin 869 başvuru karara bağlandı. Bu sayının yüzde 54'ünde 'hasta hakları ihlali yoktur' kararı alınırken; yüzde 33'lük kısmında ise sistemden kaynaklanan sorunlar, kapsam dışı, teknik konu, hazırlık aşaması, adli konu ve kurulda gerekçeleriyle hastalar şikayetlerinde istedikleri sonucu varamadı.

Hasta Hakları Birimleri'ne verilen şikayet dilekçeleri, yarısı sivil toplum kuruluşu üyelerinden oluşan 8 kişilik Hasta Hakları Kurulu'nca haftada bir kez sonuca bağlanıyor. Kurula gelen şikayet dilekçeleri, Sağlık Bakanlığı'nın talimatıyla 24 saat içerisinde Hasta Hakları internet sayfasında görüntülenerek konu ile ilgili il koordinatörünün bilgisine sunuluyor.
 13 Eylül 2007, 09:11 
Sayfalar:  
1
CEVAP GÖNDER: